reklama

Nesympatickým (a škaredým) ženám beh zakázaný

Sedím si tak po rannom behu z domu do práce za počítačom, teším sa, že Obama vyhral voľby, že vonku svieti novembrové slnko a svet sa rozpadá opäť o niečo pomalšie, keď tu zrazu naďabím na fejsbúkové kamarátky/kamarátov hlasujúcich za najsympatickejšiu bežkyňu na portáli Behame.sk. http://www.behame.sk/index.php?src=behas-tak-sa-ukaz

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

 Ejha, napadne mi, doteraz som si myslela, že cieľom behania je, okrem iného, najmä akútny pocit šťastia a cielom súťaží tých, ktorí behajú  je meranie si síl v rýchlosti a výdrži. Preto celkom nechápem aký zmysel a akú úlohu pri tom zohráva, či je niekto niekomu sympatický alebo nie. Premýšľam komu je táto súťaž určená a prečo? Znamená to, že aj keby som zabehla maratón pod 2h:30min, ale nevyzerám sympaticky nemám šancu vyhrať ani jednu z cien? Znamená to, že šport, ktorý možno robiť bez ohľadu na vek, pohlavie, fyzických a psychických možností, či peňazí minutých na outfit, hodlá niekto posudzovať podľa atraktivity vizáže? Aké su parametre posudzovania sympatickosti? A hlavne, keď už má táto podľa mňa chorá súťaž existovať, kde je súťaž o najsympatickejšieho muža? Prečo  len ženy musia byť opäť objektom posudzovania ich vonkajšieho výzoru? A vysvetlí mi niekto prečo je, pre pána Jána, 10 členná porota zložená len z mužov?!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Toto všetko ma trápi ešte len pri zamyslení sa nad samotnou existenciou súťaže, takže naberiem odvahu a kliknem na jednu súťažiacu – vysmiata štíhla dievčinka s číslom na tričku sa uchádza o náš klik. Okrem mena sa dozvieme odkiaľ pochádza, jej vek, jej výšku, aké preteky v roku 2012 zabehla, akú značku tenisiek nosí, aké je znamenie a akú ma farbu očí. Majú byť tie dva posledné údaje náhradou za miery 90-60-90? Alebo sa miera sympatií meria tým, akou farbou očí sa pozerám na svet? Kliknem na ďalšiu fotku, ktorá je momentálne zaradená medzi favoritkami a to už je iné kafe! Usmieva sa na nás opálená dlhovlasá blondýnka s bujarím poprsím v plavkách pripravená hrať plážový volejbal a pod ňou fejsbúkový komentár Amorom zasiahnutého priaznivca „No do p*** ale ma telíčko ach modeloval ju sám Pán Boh...“ Ako sa ukáže, dotyčná nie je jediná súťažiaca ktorej Pán Boh nadelil, o čom nás spoľahlivo presvedčiajú vyzývavé fotky ďalších polonahých bežkýň. Áno uznávam, kto chce, nájde sexuálne odkazy všade, a behanie nie je výnimkou. Pri behaní kultivujeme telo aj dušu. Na duši sa však zrakom nedá popásť tak ako na tele, tak tú radšej vynecháme a sústredíme sa na štíhle, mladé a pružné telá slovenských bežkýň. Podtitul súťaže predsa znie „Beháš? Tak sa ukáž!“  A ony ukázali. Jedny úsmev, iné oveľa viac. Pre porotcov to veru bude ťažká práca – toľko sympatických žien!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A prečo ma to vlastne tak hnevá a ako ženu uráža? Behanie je pre mňa šľachetný šport, ktorý mi prináša radosť a naplnenie. Keď bežím tak sa mi vždy aspoň na chvíľu zdá že som majster sveta, šampión, bez ohľadu na to, že bežím štýlom valiaceho sa buldozéra, tvár mám farby varenej cvikle a pravdepodobne smrdím ako sto tchorov. Keď bežím cítim mier a lásku, dojímajúcu k slzám a za všetky bežiace ženy ma nesmierne uráža ak nás chce niekto v súvislosti s behaním posudzovať podľa nášho výzoru a podľa toho, či sme niekomu sympatické.

Martina Lašovská

Martina Lašovská

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Šťastná žena. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu